Vi kvalitetssäkrar svensk industri
ZRs 15.jpg

Nyheter

Vad händer på ZRs?

Microsoft avbryter supporten för Windows 7

Microsoft kommer snart avbryta supporten för Windows 7. Support för Windows 7 kommer avslutas 14 januari 2020. Teknisk support såväl som programvaruuppdateringar via Windows Update som skyddar din dator kommer inte längre vara tillgängliga. Microsoft rekommenderar snabbt att byta till Windows 10 före januari 2020 så att du kan fortsätta ta emot tjänsten och den support du behöver.

Vad betyder slutet på supporten för Windows 7 för ZwickRoell-kunder?

Efter 14 januari 2020 kommer datorer som kör Windows 7 inte längre få några säkerhetsuppdateringar. För att skydda dig och dina dator är det viktigt att byta till ett modernt operativsystem som Windows 10. Dessutom kommer Microsofts kundtjänst inte längre vara tillgänglig för att ge teknisk support för Windows 7. ZwickRoell kommer bara genomföra programvaruutveckling för testXpert II , testXpert III och testXpert R-versioner som är kompatibla med Windows 10. Nya funktioner kommer endast finnas tillgängliga för dessa programvaruversioner. 

Är det möjligt att uppgradera min ZwickRoell-testmaskin till Windows 10?

Windows 10-kompatibla testprogramvaruversioner är tillgängliga för testXpert II (V3.71), testXpert III, testXpert R (V2.0 och högre) och vår hårdhetsutgåva. För testXpert III-kunder har vi utvecklat en Windows 10-optimerad version med vår testprogramvaruversion 1.4. På grund av slutet på support för Windows 7 som tillkännages av Microsoft, rekommenderar vi snabbt att du använder testXpert III version V1.5, som är planerad att släppas i januari 2020, endast på Windows 10. Som en allmän regel kan du utrusta dina ZwickRoell-testmaskiner och instrument för nästa generation av teknik och helt enkelt göra dem Windows 10 kompatibla genom en mjukvaruuppgradering eller uppdatering och en ny WIN10 PC. I vissa enskilda fall kan Windows 10-kompatibilitet endast uppnås genom modernisering. Tveka inte att höra av er till oss. Vi diskuterar gärna dina behov och ger dig råd.

Vad händer om jag som ZwickRoell-kund fortsätter att använda Windows 7?

Om du fortsätter att använda Windows 7 efter att supporten har slutat kommer din dator fortsätta fungera som vanligt, men den kommer vara mer sårbar för säkerhetsrisker och virus. Din dator kommer fortsätta fungera, men du får inte längre programvara eller säkerhetsuppdateringar från Microsoft. Om du är ansluten till Internet med din testmaskin rekommenderar vi snabbt att du upphör med ytterligare användning av Windows 7. För äldre testXpert-versioner som inte är kompatibla med Windows 10 garanterar vi fortfarande våra vanliga 10 år med ZwickRoell-stöd. Programvarutillpassning med befintliga testprogram och alternativ kan generellt fortfarande utföras. Vi kommer också fortsätta att erbjuda kundspecifika mjukvarulösningar. Ny utveckling för programvaruversioner som inte är kompatibla med Windows 10 är inte längre tillåtna. 

Hur kan jag få en anpassad och icke-bindande offert från ZwickRoell?

Om du är intresserad av en uppdatering eller uppgradering i lämplig hårdvara eller modernisering för att ge dig en Windows 10-kompatibel testXpert II, testXpert III eller testXpert R-version vänligen kontakta din ZwickRoell-representant eller helt enkelt fylla i formuläret som finns längst ner på denna sida .

2019_matrix_txp-ii_txp-iii_elektronik_en_2020.jpg
Stefan Andréasson